Pages

Thursday, March 26, 2009

Penggunaan fungsi email (K530i)

Fungsi email yang disediakan oleh Sony Ericsson melalui model K530i mampu menyokong penggunaan pop3 dan juga imap4 malah berfungsi dengan baik menggunakan akaun gmail daripada google. Walaubagaimanapun proses menghantar email sering dibosankan dengan ralat 'server not found'. Mungkin fungsi ini lebih sesuai kepada pemilik akaun 3G dan bukannya prabayar seperti aku.

Walaupun sedikit kecewa namun ia terubat jua apabila aku terjumpa aplikasi gmail untuk mobile. Ia merupakan antara kemudahan yang disediakan oleh google selain daripada googlemap. Ia boleh dimuat turun melalui http://m.google.com/ dan perlu dipasang pada talipon
bimbit.

Sehingga saat isu ini dihantar aku masih tidak jumpa sebarang kecacatan selain daripada penggunaan bateri yang aku rasa sedikit tinggi. Aku cukup selesa menggunakannya.

No comments: